بطور کلی میتوان تکنیک لیزر فراکشنال را روشی نوین برای بازسازی پوست نام برد،که به وسیله ی این تکنیک مدرن میتوان ترک های نقاط مختلف بدن ، افتادگی پوست صورت و پلک ، پاکسازی پوست از نقاط به جا مانده از جوش و کلیه عملیات های جوانسازی پوست را انجام داد.

لیزر فراکشنال

جوانسازی پوست به روش لیزر فراکشنال به گونه ای صورت میگیرد که اشعه هایی منظم از لیزر به پوست تابانده میشود که درنهایت در اثر تابش اپیدرم و درم پوست تخریب میشود و این فرایند موجب بازسازی و ساخت کلاژن میشود.شاید این سوال مطرح شود که ایا انجام لیزر وراکشنال همراه با درد است؟جواب این سوال به عوامل مختلفی از جمله استانه تحمل درد افراد را دارد و در کل در افراد مختلف متغییر میباشد.

اجرای تکنیک لیزر فراکشنال در هر جلسه حدودا نیم ساعت تا چهل دقیقه به طول می انجامد و تعداد جلسات بستگی به عوامل مختلفی از جمله محل درمورد نظر و شدت اسیب دیدگی آن دارد ولی معمولا بین 4 تا 6 جلسه تجویز میشود.


از فواید استفاده از تکنیک لیزر به روش فراکشنال می توان مواردی چون :

کمتر بودن عوارضش نسبت به سایر روشها ، صرفه اقتصادی ، مشهود بودن تغییرات مثبت حتی در جلسه ی اول و زمان بهبودی کوتاه نام برد.


لیزر فراکشنال

لیزر فراکشنال و سایر لیزرها:

درمان به روش فرکشنال دارای عوارض کمتری بوده و همچنین در این روش طول درمان کوتاه تر است نسبت به سایر روش هایی ماننده روش co2 و همچنین میتوان به این نکته اشاره کرد که در سایر روش ها بعد از اجرای عمل محل مورد نظر را پانسمان کرده و مراقبت های دشواری دارد.

به راحتی میتوان با بی حسی موضعی درمان به روش فراکشنال را اجرا کرد اما در سایر روش ها نیاز به آمپول های بی حسی می باشد.

احتمال ابتلا به تیرگی یا قرمزی پوست در سایر روش ها بیشتر است از روش فراکشنال.


نکات مهم در اجرای تکنیک لیزرفراکشنال :

افراد متقاضی باید حتما توجه داشته باشند که کلیه ی عملیات های اجرایی بر روی بدن که به وسیله لیزر انجام می شود برای زنان حامله پرخطر و ممنوع می باشد

قبل از شروع دوره انجام لیزر فراکشنال پزشک برای اماده سازی پوست داروهایی تجویز می کند که حتما دوره دارویی باید طی شود و بعد از اتمام دوره دارویی درمان شروع میشود.

بهتر است در ساعات اولیه محل اجرای لیزر با کیسه یخ خنک نگه داشته شود

باید توجه داشت که پس از اجرای تکنیک لیزر فراکشنال ، تا زمان التهاب پوست از برخورد مستقیم نورافتاب با پوست خوداری نمایید